Tyto stránky používají k personalizaci, poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Co jsou to cookies
 
 

Hektické přípravy na Dakar 2020

Hektické přípravy na Dakar 2020: Zapomenutý pas, rozbitá hlava a noční servisní maratón. 

Tým Ultimate Dakar Racing s posádkou Tomáš Ouředníček a David Křípal už byl vtažen do dění Rallye Dakar 2020. Přesun do Saudské Arábie a přípravy na páteční technické přejímky byly ale „zpestřeny“ nečekanými komplikacemi.
Všechno začalo už na letišti při odletu, když si mechanik týmu Jirka Sivek přinesl na odbavení místo svého pas přítelkyně. Letenka propadla a s ní i část „povolených přepravních kilogramů“ pro zavazadla napěchovaná potřebnými věcmi pro 42. ročník dakarské rallye, která se jede poprvé na území Saudské Arábie.
 
„Důležitého člena týmu i materiál jsme nakonec do Saudské Arábie se správným pasem dostali. Ale ani nám se po cestě nevyhýbaly problémy. V Istanbulu jsme museli nečekaně vystoupit z přepravního prostoru a znovu odbavit zavazadla. A málem jsme nestihli návazný let. Naštěstí na nás letadlo i za cenu zpoždění počkalo,“ ohlíží se za komplikovanou cestou pilot Tomáš Ouředníček.
 
Čtvrteční shakedown přinesl další dramatické chvilky. Mechanik Lukáš Kalanka si udělal hlubokou tržnou ránu na hlavě. První pomoc poskytl lékař týmu Martina Prokopa a pak už mechanik s přezdívkou „Počůvaj“ odjel do nemocnice na ošetření. Kvůli tomu se na dlouhé hodiny zastavily přípravy Fordu Ranger Dakar na přejímky a samotnou soutěž. „Kluci proto museli makat na autě celou noc, nad ránem si jen na hodinku zdřímli a pak pokračovali,“ doplnil Tomáš.

Českého pilota s bohatými zkušenostmi z Rallye Dakar v Jižní Americe překvapila přísná opatření pohybu cizinců po Saudské Arábii. „Na letišti jsme při příletu čekali ve frontě hodinu a půl na odbavení, protože každý musel mimo jiné dát otisk prstu. To samé se opakovalo i při nákupu místní SIM karty. Něco takového jsem na Dakaru ještě nezažil.“
 
Tomáše Ouředníčka pochopitelně zasáhla nehoda českého pilota Martina Kolomého, který si podle vyjádření týmu MP Sport po karambolu při testování Fordu Raptor zlomil dva obratle. Do soutěže tak nezasáhne a nebude krýt záda parťákovi Martinu Prokopovi. Navíc ho čeká operace. „Moc mě to mrzí. Martina jsem navíc do týmu MP Sport, se kterým mám zkušenosti, doporučil. Teď ho čeká dlouhá cesta k návratu do závodní sedačky, která bude náročná fyzicky, ale hlavně psychicky. Přeju mu brzké uzdravení a pevnou vůli,“ uzavírá Tomáš Ouředníček. 
 
Tomáš si po čtvrtečním a krátkém pátečním otestování auta pochvaloval nový motor svého fordu i pneumatiky Good Year, které se osvědčily na nezvykle rozměklém písku. A už netrpělivě vyhlíží nedělní ostrý start 42. ročníku Rallye Dakar. V sobotu je na programu zahajovací startovní ceremoniál.

Ostatní značky skupiny XTline nářadí

  • Enco
  • Honiton
  • Kingjet
  • Libelle