Tyto stránky používají k personalizaci, poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Co jsou to cookies
 
 

RUSKÁ RULETA S BENZÍNEM PŘINESLA V PÁTÉ ETAPĚ POSTUP DO NEJLEPŠÍ PĚTADVACÍTKY AUT

Tomáš Ouředníček s Davidem Křípalem mohli v páté etapě Al-Ula – Hail ukončit své účinkování na 42. ročníku Rallye Dakar. Doslova na výpary dojeli do cíle měřeného úseku s délkou 353 kilometrů. Místo zklamání tak přišlo nadšení z postupu na celkovou 25. příčku v průběžném hodnocení kategorie aut.

Ovšem start čtvrtečnímu 26. nejrychlejšímu etapovému času nenahrával. Pořadatelé totiž posunuli Ford Ranger týmu Ultimate Dakar Racing až do druhé padesátky startovních pozic, přestože ve středu Tomáš s Davidem dojeli 25., ve své kategorii T 1.1 dokonce 9. „Takže jsme před sebou měli spoustu pomalých kamiónů a aut. A opět se pekelně prášilo. Ale pak se to už trochu roztáhlo a dalo se jet hodně svižně,“ pochvaloval si v cíli Tomáš Ouředníček.


Soutěžní úsek opět rozdělovala časová neutralizace. Za ní závodní konvoj čekaly duny. „Nešlo o klasické duny, ale takové vysoké porostlé kopce písku. Byly tam prudké nebezpečné sjezdy dolů. Prostě nářez! Ale tam se nám dařilo držet velmi slušné tempo, takže jsme předjížděli jeden kamion za druhým. David perfektně navigoval. Z toho všeho jsme měli radost,“ vzpomínal v cíli etapy Tomáš.


Tu ale české posádce dočasně zkazil stresový závěr etapy. „Asi padesát kilometrů před cílem jsem si všiml, že nám auto ukazuje nižší hladinu benzínu, než bychom si představovali. Takže posledních třicet kilometrů pro mě bylo úplně šílených, protože jsem se snažil jet na výpary. To jsme zrovna překonávali poměrně velké výjezdy v dunách. Snažil jsem se jet jen po pevném podkladu mimo vyjeté koleje, abych zbytečně nepálil benzín. Pořád to ukazovalo míň a míň. Já se modlil, aby to vydrželo do cíle,“ přiblížil Tomáš kritické momenty.


Po smůle z úvodních etap letošního dakarského ročníku se ale na Tomáše s Davidem usmálo štěstí. „Do cíle jsme dojeli. Ale hned za časovou kontrolou po ujetí jednoho kilometru se auto zastavilo. Na benzínku nás dotáhl Martin Šoltys s Tatrou. Tam jsme natankovali „místní mimořádný“ benzín s oktanovým číslem 91. No a v bivaku nás čeká překalibrace nádrže, protože takhle se nedá závodit. To byly takové nervy, že skončíme na Rallye Dakar kvůli prázdné nádrži, že už to nechci zažít,“ ulevil si Tomáš Ouředníček.


V pátek se jede šestá etapa Hail - Rijád s měřeným úsekem dlouhým 477 kilometrů.

Ostatní značky skupiny XTline nářadí

  • GK
  • Klingspor
  • Honiton
  • Stavtool
  • Libelle